15 februari 2007

You made my day!

De säger att det är de små sakerna som gör en lycklig. För några dagar sedan blev jag så sjukt glad. Jag är försenad till bussen och springer nerför våran stentrappa (om någon var intresserad av att den är av sten) mot bussen, ser att bussen står där, springer fortare och ser bussen åka. I huvudet ser jag hur hela min dag förstörs, hör samtalen i huvudet som jag måste ringa för att ursäkta mig för att jag är sen IGEN, känner hur besviken jag blir över att jag inte kommer hinna åka förbi stallet. Jag blir så uppgiven på mig själv. Men vad händer då? Tadaa. Bussen stannar precis nedanför trappan och släpper på mig mellan de två stationerna. Han stannade för min skull! han kände kanske på sig att just idag gick det faktiskt inte för Elsa Kerstin Blomqvist att missa bussen. Självklart berättade jag hur otroligt glad jag blev, var glad hela dagen och blir fortfarande glad när jag tänker på det.

Inga kommentarer: