7 februari 2007

Förvirrad morgon.

Klockan stod på 7, förr hade jag en metod att ställa klockan riktigt sent, så att det inte finns tid för snooze och på så sätt vara tvungen att gå upp och sen hinna i tid till skolan. Finns dock ett problem som är att mitt alter ego Knut säger att det ALLTID finns tid för snooze och det blir fel iaf.

Well, well. Uniformsdagen till ära skulle jag äta frukost och vara i tid så jag ställer klockan på 7, självklart försover jag mig och rusar ner till frukost då jag inte ville ha ett fjärde utduk (igår råkade jag försova mig, plus inte bädda sängen, plus missada middagen, hur kunde jag liksom?) Går ner för trappan, möter Emelie som säger: -Du vet att är onsdag idag? Möter en batt som säger? Ska du inte ha någon uniform? Tove kommer ner och utbrister: -Är det ingen uniform idag? Känns bra men joooo, det är uniform idag jag är bara lite förvirrad. Husmor kommer och säger att det mötet jag ska ha idag med mentor och mamma är inställt för hon är sjuk (inte mamma alltså för då hade jag inte behövt ringa henne) så jag ska ringa hem, ser inget då mina ögon fortf är grusiga, jag ej har några linser och sådär ofokuserat på morgonkvisten när man bara varit vaken 3 min kommer min skelögdhet frem, så jag slår fel nummer, husmor säger pedagogiskt: -Ska jag hjäkpa dig? Men det går inte för jag måste se numret när jag slår. "Elsa, skärp dig nu och slå på automatik" det gick men Tove utbrister igen: -Shit, dina ögon går verkligen i kors. Jaa, jag vet det.

Fortsätter upp, har mina rutiner men gör fel och istäället för att ta muggen och svälja min medicin så tar jag tandborsten, går ut och ser att min temugg är full och kopplar inte varför temuggen full men jag ändå borstar tänderna. Tar en stund innan jag inser att jag gjort fel ordning.

Men nu är ordningen återställd och allt är under kontroll. Känns bara rätt menigslöst att jag har håltimme mellan 9-12.40. Har alltså gått upp och klätt på mig uniform för att gå till aulan och lyssna på kärleksdikter och skolsången för att sedan ha håltimme 3h, 40 min. Men nu det blir plugg. Wiiiie!

Inga kommentarer: