8 februari 2007

Mäktigt...



Jag vet inte hur man räknar ut en hästkraft, men iaf så är det högsta en människa uppnått 0.3 hästkrafter, inte ens en halv alltså. Det var desutom en elitcyklist som behövde läkarvård efter att ha utfört testet. Människor är ändå rätt starka.
En medelstor häst har i genomsnitt 17 hästkrafter. (borde inte en häst ha just en hästkraft?). Fatta vilket mäktigt vi har att göra med. Jag får svindel. Så starka djur, så vackra djur, så unika djur, jag blir imponerad av varje individ.

Hoppade fina, fina Goofy igår. Han är verkligen fin. Får riktiga adrenalinkickar. Hoppade högt, kändes högt för mig iaf det var kanske 1.10. Det går ju inte att beskriva känslan när det stora djuret verkligen tar i och välver sig över hindret under en. Det är en mäktig känsla. Och Goofy gör så allt känns så bra.

Goldmeister
"Goofy"
1990
Goldlöwe - Labrador

Ska till Djursholm idag. Konstigt att vara där när inte Othilia är där. Saknar dig så mkt. Jag kommer snart och hälsar på dig min lilla ögonsten.

Inga kommentarer: