5 februari 2007

Känner ni er fitta?

Redovisning på morgonen, pratade om sekter och försökte få en diskution. Eftersom jag inte var så påläst om just några speciella sekter, pratade om definition, att folk far illa, vad man kan göra åt att barn hjärntvättas osv och sånt intressant (faktikst sjukt intressant) var jag rädd att någon skulle ställa en fråga jag inte kunde svara på. En fråga: varför skulle man fara illa om man var med i Jehovas vittnen t.ex? En simpel grej är ju att om man är med i jehovas vittnen får man inte ta emot blod, men jag blir så upprörd så jag får ett smärre hysteriskt utbrott eftersom jag inte förstår hur de tänker i just den frågan. Jag menar ett barn är med i en olycka, måste få ta emot blod annars dör hon/han. Hon/han var alltså inte utvald, är den personen inte värd att leva för att den inte var en av 144000 som är utvald? Behöver den personen dö redan som 12-åring då? Kan man inte lika gärna ge denne en blodtransfusion så den får leva hela livet, den bryter mot tron men skulle dött iaf. Eller är det inte värt att leva om man inte är en av 144000 utvalda? Jag vet att jag har hängt upp mig på en småsak och att protestanter inte är perfekta, att Pingskyrkan kan kännas "sektig" (tycker jag med) men min hjärna slår knut för jag vill fatta hur de tänker. MEN DET GÖR JAG INTE!!!

Ironiskt nog pratade vi om det värsta som kunde hända när man höll ett tal, på den muntliga och skriftliga komunikationen, jag höll fast vid att det är sjukt jobbigt att få omöjliga frågor. Ulrika tyckte hicka skulle vara jobbigt, någon svettlöakr. Linus och Emils värsta mardröm var att få stånd. Jaa, vi skrattade högt.

Hmm, muntligt läxförhör på Filosofin, men jag var så koncentrerad på Olles kalender:
"Idag fick jag sitta bredvid elsa på filosofin, wiiiie"
"Elsa fyller 20 år och kan köpa ut åt mig, wiiie!"
"107 dagar kvar till studneten, wiiie!"
Så jag misslyckades totalt såklart, så kan det gå.

Hmm, många tankar har jag haft idag, är det meningen att man ska redovisa alla? jag kommer bli psykiskt sjuk av att blogga, om jag nu klarar av det. Mentorstiden var iaf galen som vanligt, fattar inte att jag lyckades redovisa efter all hysteri.
-Nu ska vi träna lite så vi känner oss fit for fight, KÄNNER NI ER FITTAAAA??? Hipp Hipp är bäst. Plus elsa på dåligt humör, blondinskämt och "Hellre klappa ett föl, än att dricka öl". Efter det redovisade jag min andra religion som handlade om Shiva och när jag pratade om symboler och att det finns en som symboliserar Shivas erigerade (heter det så) penis, så brast det även för mig. Suck.

Sen var det yoga, apotek och powerwalk. En sån här dag när det känns som att man har gjort en massa men när jag tänker efter så har jag inte åstadkommit mkt alls.

Långt inlägg detta, ska försöka hålla mig lite kortare i fortsättningen, men jag hade ju en sådan händelserik dag! Not.. På återseende.

Inga kommentarer: