7 februari 2007

Mitt liv räknat i flourtabletter...

Jag får tvångstankar. Öppnade igår kväll min nya burk med flourtabletter, kommer ihåg när jag köpte min förra. Tänk vad mycket som hänt sen dess. Eller kanske inte egentligen men en massa småsteg har passerats. Den burken med flourtabletter hade varit i Falsterbo, London och på kryssning i medelhavet. Mitt minne hänger upp sig på saker ibland och jag kommer väldigt väl ihåg just en gång i åttan när vi hade hemkunskap, kommer inte ihåg vad vi lagade men att jag städade efteråt och jag minns det så väl, refererar till det ibland, då gick jag i åttan liksom. När jag var mindre tänkte jag ofta, shit tänk när man är typ 20 år. Tänk, tänk. Då trodde jag att jag skulle vara vuxen. Kommer ihåg när vi var små och Maries syrra gick på gymnasiet, hon var ju typ vuxen liksom. I alla fall, snart är jag 20 år och jag är inte ett dugg vuxen. Kommer alltid att vara 11½ mentalt och det känns verkligen som att jag aldrig kommer att bli stor. Å andra sidan vill jag inte det heller.

Natasha var hemma hos mig för några dagar sen och hon hittade min guldborste som jag fick 1999. Hon sa typ ooj vad längesen, det är liksom 7 år sen Elsa. Tänk vad mycket som hänt sen dess.

Det var inte vad jag behövde höra. Men det är verkligen sjukt mycket som hänt. Då gick jag fortfarande på mellanstadiet. Jag hade ingen aning om att jag skulle bli sjuk. Jag förstod inte att jag någonsin skulle kunna gå vidare utan min älskade, älskade Zorro. Jag visste inte att Othilia skulle komma och bli en enormt stor del av mitt liv. Gordon, finaste Gordon har både hunnit komma och gå sedan dess. Jag hade inte en tanke på att Belar, Sheeba och Kålan inte skulle stanna för evigt. Jag visste inte vem Johan Östberg var och jag hade inga tankar på tro och Gud. Nu är jag konfirmerad och kristen. Jag har gått tre år på Friberga, två år på Danderyd och nästan två år på Sigtuna. Men då på julrevyn för sju år sedan visste jag inte ens vad Sigtuna var, jag hade ingen aning. Jaa, det är verkligen en hel del som hänt sedan söndagen den 12 december 1999. Min älskade kisse Klubban har varit med hela vägen.

Undrar hur mycket som hänt när mina nuvarande flourtabletter tagit slut? Jaa, i alla fall så har jag tagit studenten och det är ju en ganska big deal.

Inga kommentarer: