6 februari 2007

Fiskbullar och glass.

Var på Ica för att köpa lite kris-varor. Typ så att man har en backup när det blir köttgrotta med extra fin sås till middag, då måste man ju ha något att äta. Ni kanske tror att vi inte får någon annan mat men efter snart två år är vi alla rätt trötta på mackor, toast, mikropannkakor, mackor, omelett, ägg, mackor, toast, mikropannkakor, flingor, ägg, mackor, yoghurt, toast, ägg och mackor.Vissa köpte snabbmakaroner, andra tortiljabröd och kakor, vi alla köpte frusna bär men för mig finns det en speciell vara som jag bara måste ha! Självklart pratar jag om fiskbullar! Det knäppa är att jag egentligen inte tål fisk men ändå inte får några som helst symtom av varken fiskbullar eller fiskpinnar, är inte det märkligt? Sjukt gott iaf och dagen är räddad.Då måste jag bara berätta om min tabbe i söndags. Jag orkade inte gå två ggr så jag tar med mig både en skål med fiskbullar och en med vaniljglass och strössel, äter upp alla fiskbullar och hugger in på glassen som typ har smällt, så jag rör ihop den (som milkshake Ylva!) och den får en härlig grådaskig färg. Sitter vid datorn och filurar och tänker inte på vilken skål jag tar och båda har cirka samma färg. Stoppar in skeden i munnen och vad är det? Bara massa dillsås. Missuppfattat mig inte, jag tycker verkligen om fiskbullar meeeen när man tror man ska få glass och det kommer fiskbullsdillsås så är det inte så gott. Tog typ en kvart att få bort den äckliga smaken ur munnen. Dagens i-landsproblem helt klart.

Inga kommentarer: