10 januari 2009

Trött.

Trött, trött, trött. Jag har egentligen aldrig svårt att sova. Eller jag haft perioder men de har gått över ganska fort. T.ex så drömde jag väldigt mycket mardrömmar ett tag och fick då väldigt svårt att somna om kvällarna. Det lite komiska vid just det här tillfället var att det var vinter och svinkallt och jag har ju extremt känslig hud som inte tål kya så bra så jag hade fått jättefula köldeksem som kliade och gjorde speciellt skitont när man hade duschat. Hela situationen urartade i att jag funderade på at sluta sova och sluta duscha. Men jag ångrade mig, jag insåg vilket vrak jag skulle bli. Man har ju sett dokumentärer om människor som inte sover alls. De blir som zombies och om de går utan sömn tillräckligt lång tid så dör de tydligen. Och jag ville ju inte bli ett vrak som desutom luktade äckligt så jag stod ut med att duscha och att gå och lägga mig på kvällen.

Jaja, det var egentligen inte det jag skulle berätta utan egentligen bara säga att jag har fått ordentligt svårt att sova på nätterna. Vet inte om det beror på min totala omdirigering av kost eller vad det beror på. Jag har försökt med massa saker. Typ verkligen vara ordentligt trött, gå långa promenader på kvällarna, inte äta för sent osv. Inget funkar. Får hoppas att det går över. Nu är jag iaf väldans trött. Seg men mysig förmiddag för att sedan hetsa till kusinen som fyllde 18. Och nu utgång med Carro som äntligen är hemma och även Maria och Cissi! Jag är taggad!

Inga kommentarer: