16 januari 2009

Förstörd?

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt. Fick så otroligt ont i magen efter undersökningen då de sprutade in typ 100 lite luft så jag kunde knappt röra mig. Tog mig till Mörby där Ylva väntade och vi åkte hem och la på oss på soffan för jag ville bara ligga ner. Vi kollade på Big Fish, men jag var lite groggy efter att fått diverse sköna prylar på sjukhuset så jag somnade. Och Försov mig så klart. Vaknar tio i fem och ingen är hemma och kan skjutsa mig. Panik. Mamma kommer vid tjugo över och det känns ju sådär bra att komma en halvtimme på eftermiddagen och skylla på att man har försovit sig. Jag fick även kommentaren "Elsa, du ser helt förstörd ut!" Tack, tack! Precis vad jag behövde höra. Nej, men jag var ju faktiskt nyvaken och lite förstörd, kolla vad jubelidioterna lyckades göra med mig på vårdcentralen igår:

Det syns kanske inte så bra men de träffade en nerv och spräckte blodkärelt. Det gjorde sjukt ont och nu är det helt blått. Nödvändigt. Grejen är den att jag får typ alltid beröm för att jag har så bra blodkärl att ta blodprov i och av någon anledning tog hon i ett annat blodkärl som de aldrig har tagit i tidigare och se hur det gick.

Inga kommentarer: