5 januari 2009

Hemma från sjukhuset.

I lördags kväll fick jag otroliga magsmärtor och började kräkas. Inte roligt. Till slut bestämde jag mig för att åka in och kolla. Förmodligen var det någonting med ärrbildningen i en tarmficka som spökade. Har gjort bukröntgen och kontrast-röntgen och ska ändra medicinering. Orka liksom. Det värsta är nästan att man bara blir sjukare av att ligga på sjukhus. Alla bara hostar och snörvlar och min avdelning är det typ bara gamlingar så det var lite smått traumatiskt.

Dock riktigt mysigt att först Ylva och Olle kom och hälsade på! Vi spelade kort och de höll mig sällskap. Ylvas mamma är verkligen världens gulligaste, hon tyckte synd om mig och hade köpt en tidning till mig. Jag blev helt rörd. Nu har Ylva åkt till skåne, vem är det som lämnar vem nu va? Va? Sen kom Tove och sällskapade mig en stund och vi pratade kärlek och dylikt. Väldigt mysigt! Mamma och Morbror kom sen också, så söndagen blev inte så tråkig trots allt.

Nu är jag alltså hemma, sitter och äter bär och chillar lit med min kisse. Funderar på vad jag vill se på tv. Är egentligen bjuden på födelsedagskalas idag men det orkar jag verkligen inte en dag som denna. Klockan sju är det sammandrag från Globen horse show, klockan åtta är det sportens årskrönika och klockan nio är det Thelma och Louise på kanal åtta. Klockan nio är det även CSI. Men jag kan ju inte sitta framför tv:n från klockan sju till klockan tjugo i tolv. Får se vad som händer.

Inga kommentarer: