30 januari 2008

30 januari 2008.

Kom hem från stallet för inte så längesen. Orkade liksom inte skynda mig idag. Maria var här i förmiddags, vi låg på soffan och pratade om allt och inget, det var skönt. Skulle ringa en massa samtal, riktigt skönt att få det gjort. Har pratta med csn om bidrag och sen adlibris och posten. Avskyr icke service-minded personer som bara är griniga. När ni har fuckat upp någonting för mig är det eran uppgift att fixa det. Inte min. Suck. Iaf skönt att göra samtalen men med hundra års kö så det tog sin lilla tid.

Sen åkte jag in till stan för att luncha med Sara. Det var mysigt att se henne igen men dessvärre shoppade jag upp 600 spänn. Inte helt okej. Riktigt fin tröja iaf. En investering så att säga, jag tror jag kommer använda den riktigt mycket. Så nu kan Douglas få tillbaka sin;)

I stallet orkade jag inte heller skynda mig, skulle ändå missa min skjuts hem som var senast halv åtta. Satt i priv och skvallrade i typ en timme innan jag gav mig iväg på en timmes promenad och sen stod jag och ryktade ett tag. Så otroligt skönt att vara i stallet när det knappt är några människor där. Riktigt rogivande. Stod och gosade med Othilia en lång stund. Det går inte att beskriva hur mkt positiv energi den hästen skänker mig. Älskade älskade älskling. Du och jag varje dag. Josse sa någon gång att vi förmänskligar våra djur för mkt, vilket säkert är sant men ibland känns det som att Othilia faktiskt reagerar på att jag håller så mkt med Lisa. Hon liksom slår i dörren och håller på när jag går ut med henne. Idag hade vi iaf en riktigt lång bara gos och kli-stund.

Gabban pratade om Ravioli i telefon idag och jag blev så sugen så jag höll på att dö, det var så längesen jag åt det så även om jag blev erbjuden skjuts hem så åkte jag till mörby och köpte ravioli! Åh så gott det ska bli!

Inga kommentarer: