13 mars 2007

Utmaning!

Jag fick en rolig utmaning av Ellen (http://tambourine.blogsome.com) och här kommer svaret!

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har extrem bacillskräck som nästan övergått till mani, de säger att när en rädsla blir irrationell blir det en fobi, vilket gör att min rädsla för att vara smutsig, oren, äcklig har övergått i fobi. Den har faktiskt i viss mån tagit över mig. Det märkliga med bacillskräcken är att vissa saker klarar jag alldeles utmärkt. Som t.ex: att vara i stallet och att dela glas med nära vänner. Däremot tvättar jag händerna minst 3 ggr när jag varit på toa och jag överdriver inte kanske 8 ggr till i timmen, går ingenstans utan våtservett, tycker det är riktigt obehagligt med bussar och pendeltåg, blir illa till mods om någon hostar i samma rum, får panik om det ligger hårstrån nånstans i mitt rum och måste tvätta mig om jag kommit i kontakt med en så kallad ofräsch person.

2. Jag är besatt av läppglans, läppbalsam, lypsyl och jaa alt som har med läppar att göra. Jag får aldrig nog av det. Om jag är utomlands och inte köper något på taxfree känns det alltid som att något saknas. Ibland får jag panik när jag tänker på hur otroligt mycket jag hade kunnat göra för alla de pengar som jag har köpt läppglans och läppbalsam för. Jag antar att det är den materialistiska delen av mig som kommer fram. Jaa, jag mår bra av att köpa och ha saker, det är tragiskt men sant.

3. Jag pratar fort och sluddrigt och ibland osammanhängande. Det kan ibland vara svårt att höra vad jag säger. Jag har dock gått hos talpedagog i 3 år. Antingen gjorde hon ingen nytta alls, eller också hade det varit totalt omöjligt för mig att göra mig förstådd i nuläget om jag inte hade gått dit.

4. Min hjärna skenar. Kanske ett stadium till nummer tre (att prata osammanhängande). Jag kan tänka på någonting och min hjärna kopplar så fort så jag inte hinner med. Någon kanske säger skorpa och helt plötsligt tänker jag på när Tove ramlar i trappan och däremellan har jag varit i Venedig, Kroatien och 10 andra ställen innan jag hinner stanna.

5. Jag skickade kärleksbrev senaste gången när jag på gymnasiet. Jag och min bästa vän fik för oss att en person var väldigt snygg och gjorde det hela till en kul grej mest, det var ju inte alls lika kul längre när Maria började lära känna honom. Iaf, en gång när vi var så flummiga så alla runt omkring trodde att vi var fulla, fick vi en kul fix idé. Zip skulle få ett kärleksbrev. Jag menar tänk vad förvånad du skulle bli om det ramlar ner ett riktigt brev i brevlådan där det står: Du är det snyggaste vi vet! Puss och kram dina hemliga beundrare. Man borde göra det oftare...

6. Jag har en stor förkärlek till bögar. Jag vet inte vad det är men jag blir bara helt glad. Jag och Mahry har kommit på att bögar är Guds förbannelse och gåva till kvinnan.

Jag känner inte så många bloggare men jag utmanar:
Ylva:
http://gluminati.blogspot.com
Linn:
http://euphori.blogspot.com
Tove:
http://ilikejuicy.blogg.se
Gabbi:
http://soulofthesun.blogg.se
Aggi: http://eftermiddagstanke.blogg.se

Inga kommentarer: