8 juli 2007

Förändring?

Tacka fan för mina polare har tålamod med mig
Hade jag vart dom hade jag knappt tåla att se mig
Min kyl den är tom, mina pengar är slut
Alla ledtrådar säger: förändra dig nu
Patetisk och ynklig, fy fan vilken dag
Jag duschar men samvetet, det sitter kvar.

De här sångraderna sjöng mina kära vänner Ylva och Linn för mig en dag. Och jag kände mig lite träffad. Jag hade ju ändå precis erkänt att jag gav mat-pemgarna jag fick av mamma till Edith så hon kunde gå på systemet åt mig. Det kan hända den bästa. För övrigt älskar jag de här sångraderna. Så mitt i prick:

Hon e 5 i 11, telefonen den ringer, försöker återfå minnet,
Vill här ifrån, och försvinner ut i en bakfylla blandad med ångest
Jag säger samma sak för 6002:e gången
Jag ska aldrig mer göra så jag känner såhär
Det kvittar vilken fest de är och hur många jag känner där
Jag svär om jag bara kan klara idag så ska jag ta mig i kragen och vara så glad.

Bästa bakis-låten.

Inga kommentarer: