7 juli 2007

Villkorslös kärlek.

Om man aldrig har känt villkorslös kärlek till ett djur kommer man ändå aldrig förstå vad jag menar... Vad vi menar. Känslan av att älska en individ som inte kan prata med en, som bara pratar med en på sitt eget sätt. På ett sätt man utvecklat tillsammans. Som inte kräver någonting överhuvudtaget tillbaka, förutom ens kärlek. En individ som man blir så överöst med känslor bara man tänker på och som det nästan känns som att man ska sprängas när man träffar för man är så fylld av kärlek, trots att man träffar individen nästan varje dag. Känslan när två blir en och känslan av den villkorslösa kärlek som man byggt upp tillsammans.

Sen fick jag frågan om jag någonsin har älskat en människa. Jag tänkte efter och svarade sedan ja, det har jag. Men aldrig på samma sätt.

Inga kommentarer: