12 oktober 2007

Min vistelse i den stora staden...

Idag skulle jag åka en snabbis in till stan för att köpa en sak till min syster. Jag skulle till Naturkompaniet på Kungsgatan och tänkte att Östermalmstorg blir fint att gå av vid. Går självklart upp vid fel uppgång och tänker, "attans men jag kan ju gå genom Sturegallerian". Orka gå ner och runt liksom. Självklart går jag åt fel håll vid uppgången med och befinner mig vid en plats jag aldrig varit. Jag menar Östermalm kan inte vara så stort. Tänkte först ringa Josse så att hon kunde få guida mig men tänkte att jag då skulle känna mig lite dum så jag virrar runt där när jag kmr till saluhallarna pustar jag ut och tänker att jag vet vart sturegallerian ligger, vandrar neråt men hittar den inte. Jag var lost igen. HUR SVÅRT KAN DET VARA? Min hjärna är ju inte alltid med mig och jag kmr på mig själv med att tänka: "De kanske har flyttta på Sturegallerian", men kommer på att så är nog inte fallet. Ser iaf tillsut Laura Ashley skylten och pustar ut. Faran var dock inte över för att när jag skulle gå förbi picnic på vägen så var den också borta men hittade affären och hittade såklart en massa söta saker. Jag vet ju att jag inte får gå in i sådana affärer för att jag inte kan hantera det. Jag hittade bl.a. världena finaste hjärtörhängen med strass. Have to have. När jag får min lön ska jag unna mig. Men för till fället ingen onödig shoppnig (bara två stora kaffe på espresso-house, underkläder och tre hyrfilmer på buylando).

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du skulle ha ring hun'!