6 oktober 2007

För tjejer vill också leka krig!

Galet roligt igår på laserdome! THIS IS NOT JUST A MATTER OF LIFE AND DEATH: IT'S MUCH MORE IMPORTANT THAN THAT! Var självklart ledordet, bästa lagledaren var jag, kanske inte ska vara så stolt, vårat lag förlorade med typ 96 mot 500 men men shit happens. Innnan var vi på Non Solo Bar och drack lite vin, jättemysigt. Nu är jag bara så trött så jag dör, all sömn jag fått var en timme på Ylvas matbord där jag deckade i eftermiddags när vi egentligen skulle fixa med funkis-schema. Eller jaa Ylva fixade ju medans jag sov. Gårdagen slutade nämligen hos Linnéa och Henke sär det var dansmatta, SEABREEZE, nattmat, tv-spel och sköna surfkillar och kommentaren -"Elsa vi gillar dig även om du är en hysterisk häst-nörd som bara dricker Sea breeze!" till typ klockan fem när jag insåg att jag måste skynda mig om jag skulle hinna till eneby torg till klockan kvart i sex där Ylva och Carro skulle hämta upp mig. Självklart missar jag bussen, eller jag kunde inte ens hitta bussstationen så när jag tillsut förbannat mig över Stockholms sugiga linje-trafik och hittade en buss så satt jag vid danderyds sjukhus en timme och väntade på att det skulle fixa klart med hästen för att kunna hämta upp mig och sedan bar det av till Hufvudsta på tävling. Då alla inte var vid sina sinnen fulla bruk kom det en del mer och en del mindre genomtänkta kommentarer, exempelvis:
-Stockholm är ju för fan Stockholms jävla huvudstad hur svårt kan det vara att ha fungerande kommunal-trafik? Jaa, man kan ju fråga sig.. och:
-När jag ser tillbaka på mitt liv (låter som att jag är 70 och berättar om min barndom men jag syftar på att jag ända sen i tisdags har fuckat upp mina sov och matvanor ordentligt).
Superpappan (som omedvetet köpt ett dräktigt sto som fölat en vecka efter att dottern hade tävlat), Ylvas mamma, jag och Carro råkade även snacka skit om en viss ridklubb lite väl högt, liet väl nära. Står iof för allt vi sa, iof bättre att säga det till dom, och än dock väldigt pinsamt. Träffade som sagt också värsta super-pappan som hjälpte Carro att backa in släpet. Carro chauför, Elsa hästskötare (?) och Ylva ryttare, vilken super-trio! En snabbis till stallet var jag och nu bär det av hem till Carro då det är tävling imorgon också. hoppas dock på lite sömn, nu är jag liksom sådär trött så att jag fryser har verkligen inte ens gått och lagt i natt. Suck. Ha det fint!

1 kommentar:

Anonym sa...

Elsa jag saknar dig!!
/Nella :)