16 augusti 2007

Yyyyyrvla Myrvla.

När jag träffade min vän Ylva häromdagen, Ylva med Y alltså då var jag lite halvförvirrad och trött... Jag skulle möta henne och Linn i Mörby trodde jag att de var på tunnelbanan så jag hoppade på men de var inte där så jag hoppade av och åkte tillbaka, förvirrvirringen var total. Min vän Ylva hade på sig ett halsband som jag tyckte såg ut som en katt som reste ragg, men Ylva förklarade att det var ett Y, varpå jag utbrister: "Vad står Y för?" Hmm.

Kvällen fortlöpte med att bartendern frågade om vi firade någonting eftersom vi drack så mycket, haha. Han fortsatte iaf servera oss, så han kan ju inte ha tyckt att vi var för fulla.. Vi är så skötsamma!

Ylva lockade med mig hem med löfte om Te och kakor som jag givetvis nappade på. Men det roligaste på hela kvällen var när vi sitter på nattbussen någonstans i Sollentuna och busschaufören utbrister: "Kan ni vänta här, jag måste springa hem och hämta en sak". Varpå han går ur bussen och springer sin väg. Jag höll på att dö av skratt men blev sen övertygad om att bussen skulle sprängas. När jag sen frågade om vad han hade gjort sa han pillemariskt att det var hans privata grej. Eller inte.

Inga kommentarer: