18 mars 2008

Tretton timmar stall i streck.

Igår var jag totalt slut som artist. Kom inte i säng i allt för bra tid i fredags och jobbade sen 7-12 för att sedan åka till stan och yra runt. Kvällen var en super-seriös melodifestivalkväll med Natasha och min mamma. Natasha skulle gömma alla telefoner om man inte röstade på Charlotte och min mamma sa att man inte fick titta i hennes hem om man inte röstade på Christer Sjögren. Natasha ringde mig under eftermiddagen och samtalet löd ungefär: (jag är blå och Natsha rosa)

-Elsa
-Hej det är Natasha
-Hej!
-Din mamma är lite läskig...
-Jaha, vadåra?
-Jag ringde till henne och sa att det var Charlotte Perrelli...
-Jaha (?)
-Då sa hon att jag kommit fel för att nu hade jag minsann kommit till Christer sjögren.
-Jaha (?)
-Sen sa hon att om jag inte röstade på honom så skulle jag få äta friterade möss till middag.
-Jaha (?)
-Sen sa hon att hon tyckte att Christer Sjögren var sexig...
-WHAAAAAAAAAAAAAAAT??? NEEEEEEEEEEEEEJ, DET KAN HON INTE HA SAGT!!!
-Jo, det är faktiskt sant.

Iaf så kom jag inte allt för tidigt i säng den kvällen heller speciellt inte som jag hade ett väldigt långt, svåravslutat och för stunden ganska oönskat telefonsamtal. Och sen började jag jobba klockan sex morgonen efter. Vi var tvungna att joba över på förmiddagen och börja tidigare på eftermiddagen då jag insåg att vi inte skulle hinna. Typ en timmes lunch alltså innan jag jobbade klart till fem för att sedan ta hand om tre hästar och gå på promenad med en av dem. Var i stallet tretton timmar och var toltalt slut som artist. Sov i nästan tretton timmar efter det också. Fy vad trött jag var.

Inga kommentarer: