25 september 2007

Jag avskyr barn...

Jag blir så jävla arg. Sitter två barn som typ går i femman på bussen, sen sitter en på sätet bakom. Den som sitter bakom frågar försiktigt om hon och den framför kan göra någonting varpå hon svarar "Jag vet inte, jag kanske ska göra något med Alice". Då säger hon typ "Kan vi inte göra något all tre då, eller?" Varpå tjejen nonchit svarar "Kanske, vet inte". Jag blir så jävla arg. Vad fan spelar det för roll om den tredje skulle vara med? Hon lät så osäker. Barn kan vara så sjukt elaka... Kokar typ.

Sen finns det helt underbara barn också. Mötte min lilla kusin på 11 år när jag skulle gå av bussen och han skulle på, då jag frågar vart han är på väg svarar han "sjukhuset". Jag blev nästan gråtfärdig. Han skulle liksom ta bussen själv upp till sjukhuset för att hälsa på sin pappa som varit sjuk nästan ett halvår nu. Det kan inte vara lätt.

Inga kommentarer: