7 november 2007

Streeeess.

Har haft så galet mkt att göra de senaste dagarna. Det är faktiskt helt sjukt. Det är därför jag är så dålig på att skriva. Åker till jobbet på måndagen. Har tjafsat hela morgonen med pappa om att jag aldrig är hemma och aldrig övningskör och, och och... Tänker då att jag ska hem efter jobbet, då inser jag att jag ska rida i stället för Ylva. Attan. Måste till stallet. Då kommer jag på att mamma sagt att jag måste plocka bort albumet för att vi ska få gäster (jag och Maria har belamrat hela vardagsrummet med våra album som vi gör, dvs papper, foton och urklipp överallt). Jag får panik av tanken att mamma bara ska röja bort allting då det varje gång tar ungefär en kvart att börja med albumet för att det är typ fem olika högar med kort och diverse andra prylar, jag måste göra det själv. Jag har heller inte med mig funkis-schemat som jag måste sätta upp och inga ridbyxor i stallet. Dvs stressa hem och fixa det och sedan till stallet. Red på min vackratse Othilia, markarbete för Eva. Jag som aldrig vill rida för Eva men det gick faktiskt ganska bra. Liten glimt av hopp att jag ska få ordning på det där ngn gång i tiden. Kanske iaf.

På tisdagen försover jag mig till engelskan och missar Linn och Staffan på centralen. VILKEN MISS! Här har man värsta chansen att se Staffan IRL och vad händer? Jo mitt nya absolut bästa ordspråk "jag gjorde mitt bästa, men det gick som vanligt". Alltså jag försökte hinna i tid och så. Men nej. När jag gnäller på Linn på t-banan över att hon inte väckte mig tidigare och utbrister "det fattar du väl att jag inte kan gå upp själv, jag är ju bara 20 år" så skrattar en kvinna högt och tittar menande på mig. Äntligen var vi alla förenade på engelskan. Alltså jag, Linn, Alfapet och fröken! Vi var så duktiga så belönade oss själva med McDonalds efteråt. Sen stressa till jobbet. Upptäcker att jag planerat helt fel och inser att jag måste hem innan jag kan åka in till stan för att sälla och studera Simon när han ska tatuera sig. Det var en medelålders, småfet gubbe med piercing i bröstvårtan och en massa andra tatueringar som höll på när vi kom. Jag blev äcklad. Efter det en snabb fika och sedan Karlshems-middag som iof bara bestod av mig, Karin och Rebecka. Iof mkt trevligt. Mycket, mycket trevligt! När jag kom hem hade vi gäster så jag var tvungen att vara trevlig och vara uppe lite till.

Dagen idag. Upp till stallet, red på Leo som var duktig. Älskar när Karin förklarat övningen två ggr och alla tanter ser ut som levande frågetecken. Karin suckar och utbrister "Elsa, har du förstått övningen?" tur var väl att jag hade det, annars hade det varit lite pinsamt. Jag missade bussen till jobbet för att jag skulle fika med alla tanter efteråt. Jobba, jobba efter stallet för att sedan åka och hälsa på Sandra i hennes nya lägenhet. Hon har ju varit sjuk och blivit opererad och grejer stackaren. Lägenheten var iaf jättefin och världens gulligaste kissemisse-ungar! Stressa hemåt för att ha välkommen-hem middag för Fredrik! Stressa hem för top-model kväll som tyvärr inte blev av. Och nu sitter jag här och funderar på om jag hinner ta sovmorgon imorrn eller om jag helt enkelt måste gå upp för att hinna allt. Att sova eller att inte sova det är frågan. Jag väljer alltid sova. Och annars lär jag välja det när klockan ringer imorrn. Får nog fixa nu i stället.

Inga kommentarer: